מתי לקנות נעלי צעד ראשון - המדריך המלא להבטיח את בחירת הנעליים הנכונות לקטנטנים

מתי לקנות נעלי צעד ראשון - המדריך המלא להבטיח את בחירת הנעליים הנכונות לקטנטנים

בחירה של נעלי ילדים היא לא דבר של מה בכך. יש לקחת בחשבון שעם הנעליים האלו הילד שלך יוצא אל העולם הגדול ולכן חשוב לדעת איך לבחור בנעליים הנכונות. כדי לעשות זאת, יש להכיר את הדברים החשובים שצריכים להיות בכל נעל כדי שהילד שלך יקבל את הטוב ביותר. אבל איך נדע להקל על עצמנו את הבחירה ולהבחין בין כל המלאי שיש בחנויות ובאונליין? ומתי בכלל כדאי לקנות נעלי צעד ראשון? והאם ילדים צריכים נעליים כשהם לומדים ללכת?
 

נתחיל מזה שאין צורך לרוץ ולקנות נעליים מיד כשהילד מתחיל ללכת. כדאי לחכות עד שהילד מצליח ללכת בצורה מאוזנת ובטוחה באופן עצמאי. ההמלצה והדבר הנכון והטוב לעשות הוא לתת לילד ללכת יחף. הסיבה היא שהליכה יחפה עוזרת לילד לחזק את שרירי הרגליים, את האיזון  ובהליכה יחפה הרגליים הרכות והעדינות של הילד לומדות להתרגל למשטחים השונים שעליהם הוא דורך. הבעיה היא שאי אפשר ליצור לילד סביבה מוגנת מזכוכיות, מסמרים, מרצפה קרה או חמה, ומשאר סכנות שאורבות בדריכה על חול או על רצפה (הידעת שאחד המשטחים שהכי מתחממים הוא דשא סינטטי??), ולכן מומלץ לקנות נעליים לילד שכבר הולך גם מחוץ לבית.

ואיך נדע באיזה נעל לבחור ומה עלינו לעשות?

יש להתחיל במדידת כף הרגל – זה הרבה יותר פשוט מאיך שזה נשמע - יש להניח דף נייר צמוד לקיר, להעמיד על הנייר את הקטנטנן כך שעקב הרגל נוגע בקיר ולסמן עם כלי כתיבה את הנקודה אליה מגיעה האצבע הארוכה בכף הרגל. שחררו את הקטנטנן להשתולל ולזוז כרצונו ומדדו באמצעות סרגל את המרחק בין תחילת הנייר לנקודה הארוכה ביותר שסימנתם. זהו. די פשוט, נכון? טיפ שלנו: לרוב כפות הרגליים לא זהות ולכן מומלץ למדוד את שתי כפות  הרגליים ולהסתמך על המדידה הארוכה מבינהן. (הסבר מפורט כאן.)

בחירת המידה הנכונה – בהמשך ישיר לסעיף הקודם, אם חשבת לעצמך שכדאי לקחת נעליים במידה אחת גדולה יותר כדי שיהיה לקטנצ'יק לאן לגדול, כנראה שזאת לא הבחירה הנכונה או הבריאה לעשות. נעליים גדולות מידי עלולות לעכב את ההתפתחות פשוט כי הן לא נוחות להליכה והילד בעצם לא לומד איך לאזן ולייצב את עצמו. כמו כן, נעליים גדולות גורמות לסכנת נפילה תמידית.

התאמה לכף הרגל – זהו כנראה הסעיף החשוב ביותר. אפשר לחלק את ההתאמה לשני חלקים– נוחות ומרחב. בכל הקשור לנוחות, פשוט צריך שהנעל תהייה נוחה לילד כשהוא נועל אותה. ומבחינת המרחב– הנעל המתאימה תשאיר מרחב של בערך 2 ס"מ בין קצה הבוהן לקצה הנעל. כדי לבדוק את זה, אפשר לבצע את הבדיקה המוכרת, להעמיד את הפעוט וללחוץ על החלק הקדמי של הנעל עם האצבעות. גם בחלק האחורי של הנעל אמור להיות מרחב. ניתן להכניס את האצבע בין עקב הרגל של ילדך והחלק האחורי של פנים הנעל. האצבע שלך  אמורה להיכנס שם בצפיפות. במידה ואי אפשר להכניס את האצבע, הנעל צמודה מדי. במידה והאצבע נכנסת בחופשיות, זה אומר שהנעל רופפת מדי.

בחירת הנעל – כדאי לאפשר לילד לבחור את הנעל החדשה שלו, כמובן עם ההכוונה שלך. הסיבה היא שאם תכפו על הילד את הנעליים שאתם בחרתם, יכול מאוד להיות שהוא יתנגד לנעול אותם. במצב כזה, הכסף ששילמתם על הנעליים ילך לפח כי הן פשוט ישבו במגירת הנעליים ללא שימוש וזה פשוט חבל.

תנועה – כמו שכבר אמרנו, הנעל אמורה לתת מספיק מרחב לרגל. המרחב הזה מאפשר לרגל לנוע בחופשיות ובנוחות. במידה ולא יהיה מספיק מרחב לרגל בתוך הנעל, התנועה תהייה רובוטית יותר כיוון שהרגל תצטרך להסתדר עם פחות מרחב לתנועה. 

בדיקה פנימית – הכוונה היא ממש לבדוק מה שהולך בתוך הנעל. בדקו שאין שם שום דבר שיכול לעורר אי נוחות, שאין תפרים פרומים ובדקו שקיימת קשת תמיכה לכף הרגל. בנוסף לכל אלה, בדקו מהו החומר ממנו עשויה הנעל. בדקו שהחומר הוא איכותי וכזה שלא נהרס מהר ותצטרכו לקנות זוג נעלי צעד ראשון חדשות בעוד שבוע-שבועיים. לצערנו, הנטיה לחסוך כמה שקלים לא תמיד משתלמת, כי הנעליים עלולות להיהרס מהר ונצטרך לרכוש זוג חדש.

האם מושגים כמו נעל אורתופדית או רפידה אנטומית מעידים על איכות הנעל? רפידה אורתופדית, כריות אוויר, בולמי זעזועים ושאר המצאות הם פרטים שחשובים רק למבוגרים. אצל ילדים הדבר היחיד שיש לתת עליו את הדעת הוא שהנעל לא תציק לילד ושצורתה לא תהיה שונה מצורת כף רגלו. לרוב הילדים כף רגל ישרה וקצת שטוחה ורוב הנעליים מתאימות להם. נעל אורתופדית מיועדת רק לילד עם עיוות בכף הרגל. נעל כזאת מותאמת לרגל הילד באופן מיוחד ואישי, ואינה נקנית כך סתם בחנות נעליים. כך גם לגבי רפידה אנטומית, שבה הכוונה היא לשינוי במבנה כף הרגל, כמו הגבהה של חלק ממנה. גם כאן מדובר על נעל שקונים במקום שמתמחה בחנויות כאלה ולא בחנויות הנעליים, ורק לאחר שרופא איבחן את הצורך הזה.

מה הופך את נעלי הילדים של OLD SOLES למיוחדות כל כך ולמה כדאי לך להחזיק זוג?

נעלי אולד סולס נוחות להתאהבות (ולהליכה…). מהתחושה הנעימה של העור האיכותי, ועד העיצוב הקלאסי שמתאים לכל בגד שהילדים ילבשו. הן נוחות ובסטייל, פרקטיות ונוחות, והכי חשוב -  מחזיקות מעמד. ברגע שיהיה לך זוג נעלי אולד סולס מהממות תבינו שאתם

משקיעים בהתפתחות הבריאה של כף הרגל של הקטנטנים שלך.

מדוע אולד סולס מייצרים את הנעליים הטובות ביותר עבור תינוקות ופעוטות?

זה די פשוט האמת. הרבה מחשבה, מסירות ואהבה מושקעת בעיצוב נעלי הילדים של אולד סולס. להם מצטרפת הבנה מעמיקה של השלבים החיוניים להתפתחות הילד בעיצוב נעליים. העיצוב של נעלי Old Soles באמת מציב סטנדרט גבוה, ומחלק את מגוון נעלי הילדים שלהם לשלוש קטגוריות:-

  1. נעלי טרום הליכה וצעד ראשון
  2. נעלי צעד שני / פעוטות
  3. נעלי ילדים

מה מייחד את קולקציית נעלי התינוקות והטרום הליכה שלהם?

 

העיצובים שלהם עשויים בצורה כזו שהם מספקים בסיס להתפתחות בריאה של כף הרגל, במיוחד בשנים הראשונות בהן הסחוס בכפות הרגליים של התינוק מאוד גמיש.

החלק העליון של נעלי העור מנדף זיעה ומאפשר לרגליים קטנות לנשום, מה שהופך אותן לאידיאליות לנעילה בכל מזג אוויר לאורך כל ימות השנה. חלקה הקדמי של הנעל מעוגל ומאפשר לכף הרגל של תינוקך להיות במנח שטוח מה שמקדם תנועה טבעית של כף הרגל ומגן מפני מעיכה של אצבעות הרגליים. הסוליה החיצונית של הנעל, שעשויה מגומי גמיש וקל משקל, מאפשרת הליכה המדמה הליכה יחפה.

הנה מגיע הפעוט ההרפתקן

אם הקטן שלך כבר בן שנתיים, או אפילו שלוש הוא בוודאות יותר ויותר עסוק בלהתרוצץ, לטפס במעלה המתקנים בגן השעשועים ולעלות ולרדת במדרגות. בשלב זה השרירים שלו מתחילים להתחזק וקשת כף הרגל מתפתחת לאיטה, אבל כפות הרגליים עדיין לא מתקרבות לאלה של מבוגרים. הם עדיין זקוקים לנעליים גמישות המעודדות תנועה טבעית, אך הן יכולות להיות קצת יותר חזקות ומובנות.

מבחר נעלי הפעוטות של Old Soles עונה על כל הצרכים האלה, הן עשויות מעור רך, עם סוליות גומי גמישות, קלות משקל ובעלות תמיכת קשת. ילדים קטנים יכולים ליהנות מהרפתקאות יומיומיות בנוחות ובסטייל כשהם מתקדמים לשלב ההתפתחותי הבא.

דבר נוסף לאהוב בקולקציה הזאת הוא התמיכה הנוספת שמעניק ריפוד העקב בחלקה האחורי של הנעל. לא רק שזה הופך את הנעל ליציבה, אלא גם עוזר לשמור על כף הרגל של הקטן שלך במצב יציב בזמן הליכה.

איך הזמן טס? הגיל הרך 

הקטנים שלך כבר בני יותר מארבע ואת תוהה לעצמך איך ומתי זה קרה? בטח הימים שלך עוברים מפעילות אחת לאחרת, איסוף אחים גדולים מבית הספר, פליידייטים עם חברות, טיולים לגינות והרשימה עוד ארוכה. אז, הילד שלך צריך שתהיה לו נעל נוחה, עמידה וכמובן בסטייל.

קולקציית הילדים של Old Soles באה להצלה, תאהבו את מדרסי העור המרופדים התומכים בכפות הרגליים של ילדך ומקדמים יציבה ותנועה נכונות. מדרסי העור התומכים האלה כל כך נוחים ועושים את כל ההבדל. סגירת הסקוטש או הרוכסן מאפשרים לילדים לנעול ולחלוץ אותן בעצמם. שזה פלוס אדיר בהיבט של עצמאות ותרגול מוטוריקה עדינה.

במילים פשוטות, נעלי Old Soles הן ללא ספק הנעליים הטובות ביותר לפעוטות ולילדים לכל ההרפתקאות הקטנות של החיים. לקולקצייה המלאה >>>