האם נעלי ילדים גבוהות עדיפות על נעליים נמוכות?

האם נעלי ילדים גבוהות עדיפות על נעליים נמוכות?

האם נעלי ילדים גבוהות עדיפות על נעליים נמוכות? זוהי שאלה טובה שמטרידה לא מעט הורים צעירים. מאוד יכול להיות שכבר שמעת מאיזה קרוב משפחה או זקנה נחמדה ש-  "צעדים ראשונים חובה לעשות בנעליים גבוהות שמעניקות תמיכה לקרסול". כיום כבר ידוע כי לילדים שחזקים מספיק כדי לעמוד וללכת, כבר יש קרסוליים מספיק חזקים כדי לתמוך בגופם, כך שהאמירה הזאת לרוב נאמרת מכוונות טובות אך לא מבוססת ידע. חשוב לזכור שמעבר לכך שנעליים גבוהות לא הכרחיות לצעדים הראשונים, לא מומלץ להעמיד תינוק שעוד לא התחיל ללכת בנעליים גבוהות שכן לא רק שזה לא יועיל, זה עלול לפגוע בהתפתחות התקינה של כפות הרגליים הקטנות.

נעלי צעד ראשון ושני גבוהות מבית אולד סולס צילום: תמר גוזינסקי

הקטן או הקטנה שלך כבר עושים צעדים יציבים? בקרוב יצטרפו לרפרטואר שלהם ריצות וקפיצות והפעילות תהפוך לאינטנסיבית יותר.  בשלב זה שרירי כף הרגל מתחילים להתחזק ומתחילה להתפתח קשת בכף הרגל, אבל כפות הרגליים עדיין לא מתקרבות לאלה של מבוגרים. מאחר ומבנה כף הרגל של ילדים ממשיך להתפתח עד גיל 8 שנים לערך, עד לגיל זה צריך לאפשר את ההתפתחות הזאת ומה שחשוב זה לא להעמיס על כף הרגל נעליים כבדות ונוקשות.

נעלי צעד שני מיועדות לפעוטות שכבר ביססו את ההליכה שלהם והפעילות שלהם יותר אקטיבית ולכן צריך שישמרו על כף הרגל של הפעוט בזמן שהוא הופך לפעיל יותר. בשלב הזה הפעוט שלך יזדקק לנעליים קלות וגמישות שיאפשרו לתנועת כף הרגל להתפתח באופן טבעי אך גם יציבות ומעט יותר מובנות שיתמכו בשיווי המשקל המתפתח שלו. נעליים גבוהות נותנות הרבה יציבות ובד"כ מעט קשיחות יותר, כך שכף הרגל עובדת פחות, אך מאוד יציבה ונמצאת במנח טוב. יש הורים שיעדפו נעלי פעוטות גבוהות, לרוב כדי שהפעוט לא יחלוץ אותן בקלות ובכל הזדמנות - אך חשוב לזכור שכל עוד הנעליים נוחות, הן יכולות להיות או נמוכות או גבוהות! 

מבחר נעלי הפעוטות הגבוהות של Old Soles עונה על כל הצרכים של התפתחות תקינה של כף הרגל - הן עשויות מעור רך, עם סוליות גומי גמישות וקלות משקל. 

Light the Ground הן נעליים גבוהות מבית Old Soles המתאימות גם כנעלי צעד ראשון וגם כנעלי צעד שני. בזכות השרוכים האלסטיים והסקוטש העליון הן נוחות לנעילה ואוחזות היטב את כף הרגל. הבטנה הנושמת והמדרך המרופד הופכים אותן נוחות לנעילה לאורך כל היום. הן עשויות עור רך, קלות מאוד והסוליה החיצונית עמידה וגמישה ומאפשרת תנועה טבעית. ואי אפשר לפספס את הלוק ההיסטרי עם מוטיב הברק!

The Squad הן נעליים ספורטיביות גבוהות מבית Old Soles, המגיעות במידות 24-32. הן מעוצבות באוסטרליה ועשויות מעור רך, נוחות לנעילה, אוחזות היטב את כף הרגל ועדיין מאוד קלות וגמישות, מה שהופך אותן  לאידיאליות לכפות רגליים בתהליך הגדילה. והסטייל? היסטרי!

דגם הסקוואד מבית אולד סולס לבנים ולבנות

ואם כבר נעליים גבוהות - היש יותר סטייל ממגפונים לילדים ולילדות קטנים?!

מגפוני New Click מבית Old Soles מתחילים כבר ממידה 21 ונוחים לנעילה החל מהצעדים הראשונים! למגפונים רצועת צד אלסטית לנוחות, וסגירת רוכסן צידי המקילה על הנעילה. עם בטנה נושמת וסוליית גומי עמידה המאפשרת תנועה טבעית וגמישה, מגפוני New Click  מציעים תמיכה בכל המקומות הנכונים, ומתאימים להליכה, ריצה, קפיצה, טיפוס וכו'.

עם נעלי אולד סולס - גבוהות או נמוכות - ילדים קטנים יכולים ליהנות מהרפתקאות יומיומיות בנוחות ובסטייל כשהם מתקדמים לשלב ההתפתחותי הבא.